„Hraji RPG několik let, ty nemáš co mluvit.“

27.10.2016

Zdravím,
chtěla jsem uvést svůj názor na takový trend - který už delší dobu sleduji a s kterým zápasí snad celá komunita - hierarchie mezi jednotlivými administrátory a hráči. 

Co si budeme nalhávat. To, co jsem vepsala do titulku, se netýká jen RPG komunity, ale vidíme tu hierarchii všude kolem sebe ve světě každodennosti. A je vůbec opodstatněná?
Myslím, že ano, ale v jiném smyslu, než se většina domnívá. Někteří to honí až moc vysoko a nováčky zbytečně odrazují. Neb je rozdíl mezi ,,Hraji delší dobu než ty a poradím ti." a ,,Hraji delší dobu než ty - ty nemáš mít názor."

Ve chvíli, kdy jsem začínala hrát RPG, ještě nebylo tolik skupin na Facebooku, RPG stránek bylo rozhodně méně a málo nováčků je základalo tak, jako je tomu dnes.
Nedovedu si tedy to - proč je většina tak odsuzuje - vysvětlit jinak, než jako řešení si svých komplexů a povyšování se nad druhé. Nezapomeňte, že i my všichni jsme jednou začínali a to, že nás v té době neměl kdo nekonstruktivně kritizovat nebo naopak, neberte jako signál dělat nynějším nováčkům. Člověk se musí zamyslet nad tím, co asi způsobuje.
Zní to dětinsky, že? Poučovat vás tu nehodlám, jen se tu k tomu následně vyjádřím. 
Jakmile takového nováčka potopíte tím, že se do něj veřejně opřete (nebo i v soukromí - na tom tolik nesejde - princip je stejný), naprosto ho to odradí a začne nad svou prací pochybovat.
A proč? Jen abyste si prosadili své názory a utvrdili ostatní, že jste díky vaším zkušenostem nějakým způsobem nadřazení.
Omyl vážení.
I když vy můžete být více zběhlí, vaše názory nemusí být správné a já za sebe odmítám jakoukoli hierarchii, aby se nováčci báli zakládat nová RPG, protože je někdo zkrizituje.
Kritizovat je celkem obecný pojem a každý ho může chápat jinak. Pojďme si to společně přiblížit.

Jak jsem uvedla výše ten veledůležitý rozdíl. Pokud vidíte nějaké RPG, kterému spousta věcí chybí, naopak je plné gramatických chyb a hráčů poskrovnu, nepovzbudí ho dvakrát, když ho roznesete na kopytech tím, že ho na všechny chyby náležitě upozorníte s notnou dávkou opovržení a dodatkem, aby se šel zahrabat.
Vlastně tím nedocílíte ničeho užitečného, nýbrž jen uspokojení svého ega, jak jsem zmínila.
Ale jestli si jen chcete zvedat sebevědomí, tak vás raději odkážu k televizi a sledování nějaké reality show. Jenom tak trochu připomenu, co reality show jsou. To je takový formát pořadu, kde se vybere skupinka lidí, někam se zavřou a kameruje se, co dělají. Člověk u televize sleduje a povzbuzuje, chcete-li komanduje, ty lidi v té show a sám si dokazuje, že je jako dobrý.

To byla jen taková vsuvka. Bude více užitečné, když jim nabídnete pomocnou ruku a konstruktivní kritiku. Protože nakonec jsme jedna komunita a máme držet při sobě.

A ještě jedna taková rada pro začínající nebo potencionální zakladatele RPG. 
Nenechte se odradit výše zmiňovanými, zatrpklými hnidopichy. I já bych zde mohla očekávat, že mi budou opravovat a upozorňovat na každou čárku nebo můj těžkopádný slovosled (Ovlivněný cizími jazyky - pro mou obranu :D). Ale nakonec to dělám pro vás na bázi svých zkušeností a postřehů, stejně jako vy pro zbytek, a to je nutno oceňovat. 
Nedejte se stáhnout zajetými způsoby, ačkoli je třeba já sama tady prezentuji. Jestli máte nové nápady, nebojte se je zkoušet a vylepšovat tak svá RPG.
Z vlastních zkušeností mohu říct, že kdybych se tímto řídila, žádné mé RPG by nikdy nevzniklo a spousta věcí, které jsem zavedla, by jiná RPG neobohatila (pokud by s tím nepřišel někdo po mně). A to už zacházím až příliš do hloubky svých úvah.
Zkrátka si stůjte za svým a šiřte s láskou Roleplay, abychom měli více závisláků!

Typewriter                                    

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky