Typologie RPG

09.11.2016

Dnes bych chtěla rozvést několik známých a možná i neznámých způsobů, jakými lze tvořit herní prostředí RPG. 

V současné situaci si troufám říct, že administrátoři RPG se počtem pomalu vyrovnávají počtu hráčů. Možná to vyzní přitaženě za vlasy, ale rozhlédněte se kolem sebe a řekněte, že se mýlím. A co je vlastně příčinou? Někteří říkají, že si hráči kompenzují to, co u jiných RPG nenalezli a začnou tvořit na základě této myšlenky, očekávajíce, že zda se jejich nové způsoby chytí.
A je to špatně? Je těžké říct natvrdo ano či ne. Pokud vznikají nová RPG, mělo by to být přeci pro českou scénu dobré znamení, že? Ne tak doslova v případech, kdy přijdete domů z práce, hledáte nějaké RPG, na kterém byste zabili poslední dobou čas, ale jediné, co nacházíte, jsou neaktivní weby. A tak je to stále dokola. Co je příčinou zániku RPG? Většinou neaktivita administrátorů, kterým náhlý nával povinností najednou sebere čas se RPG věnovat.

Jak si vybrat ten právný způsob, kterým utáhnu administraci a aby hra neskončila po několika měsících?
Důležité je si položit otázku, co od svého RPG očekávám. Pokud jsou to spíše ambice o malé prostředí, kde se bude setkávat pouze pár hráčů a po dobu např. dvou měsíců, je zbytečné zakládat RPG web. Samozřejmě tím nikomu nemohu diktovat a zakazovat, aby si netvořil vlastní RPG, ale