Úvodní článek; O blogu

25.10.2016

Zdravím všechny návštěvníky tohoto webu,
chtěla jsem vypsat rovnou na úvodní stranu, čeho se mé články budou výhradně týkat, ale raději jsem tam mrskla citát, který by to mohl vystihnout stručněji. 

Nicméně co vám nabídne můj blog? Neočekávejte zde nějakou pevně stanovenou strukturu, jako spíše mé postřehy z české RPG scény (i zahraniční), světa okolo knih, můžou se zde objevit i knižní recenze. Aneb, když budu z něčeho tak nadšená, že se o tom budu muset s vámi podělit. Třeba se najde také takový zoufalec a pohladí ho to na duši.

Podobnou stránku, jako je tato, jsem adminovala v letech 2011-2013, poté však zanikla a nyní se opět snažím propojovat hráče a administrátory RPG webů. 
Asi se ptáte, co mě vedlo k tomu se opět angažovat ve vedení evidence RPG her, jejich testování, pomáhání nováčkům apod. Přesnou odpověď nevím ani já. Zkrátka mě po dlouhé době napadlo, že bych mohla alespoň takto přispět. V neposlední době jsem sledovala nově založená RPG, která krátce nato zanikla. Ať už je to z důvodu neaktivity nebo kvality, ráda bych zlepšila situaci a pokusila se přispět právě tímto webem k jejich udržování a propojování.

Je to asi rok nazpět, co jsem byla velmi zklamaná. Hodně RPG blogů zaniklo a největší poptávky se týkaly spíše soukromého hraní na bázi chatu na Facebooku, chcete-li, Messengeru. 
Ale proč?
Většina hráčů nechce riskovat, že si založí postavu, mají zaběhnutou dějovou linku a administrace webu nakonec upadne a s ní i stránky. Přitom by jen stačilo administraci předat dál někomu, kdo na takovou příležitost čeká. Většinou se do administrace připojí pár hráčů, aby se vyplnil deficit po hl. administrátorovi, a RPG funguje nadále.
Ale na druhou stranu je třeba brát v potaz práci a autorství administrátora. Tedy, když si svou práci vytvořil a nechce ji nikomu předat z důvodu, že se bojí o budoucnost webu.
Může to znít pošetile, ale pokud si vypipláte RPG hru, která opravdu prosperuje, budete se bát, že později tato tvorba a dobré jméno mohou být zničeny nekvalitním vedením. A budete chtít odejít "v dobrém světle."
Ano, toto je třeba respektovat, ale také počítat s negativní odezvou hráčů.

V tuto dobu sleduji stále nově založená RPG, což ráda vidím, ale když se sem tam poptám, jejich administrátoři jsou ve světě RPG nováčci. Za což nechci nikoho odsuzovat, ale jak taková RPG většinou dopadají? Administrátoři převážně staví na metodě pokus - omyl, což vyvolává zmatky a hádky mezi hráči. Je jen otázkou, jestli to ustojí a budou pokračovat dál. Obě strany.
Zrovna z prostředí jednoho nového RPG jsem obdržela zprávu, že hráči vůbec nerespektují administrátory a víceméně si dělají co chtějí. Samozřejmě, hráči by si toto dovolit neměli, ale pokud administrátor nemá pevnou ruku, není se čemu divit. Je zkrátka nutno nastolit daná pravidla, která se budou dodržovat bez výhrad, a uvědomit si, že hráči nejsou nenahraditelní.


Typewriter                                         

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky